AirAsia.com – Suck?

Perkhimatan AirAsia  tEruk “suck” ?

Pagi tadi baru sahaja Office mate beri 5* kat AirAsia nie, tetapi pada jam 8.00pm aku dpat sms dr AirAsia.com “6202”.

Dengan msg nya ” flight aku telah di tukar kepada Jam 3.45pm esok(sebenarnya 8.45 am) Pada 15/3/08 AK5xxx”

Selepas aku terima sms nie, aku tak puas hati kerna aku dah booking kereta sewa utk balik ke Bt. Pahat. So aku buat panggilan ke AirAsia +60 3 8775 4000 & +60 3 8660 4388 tapi selepas 20minit, tak ada jawapan / panggillan aku tak di layan.

Aku ambil keputusan ke Airport terdekat, untuk dapat kepastian mana tak nya aku double check kat email & acc aku di AirAsia.com masih sama tiada pertukaran. So aku ke Airport.

Setelah sampai di Kaunter AirAsia, rupanya memang ada Problem di Perkhimatan & Pernerbangan AirAsia. Ini aku berbual salah satu Passenger AirAsia dari Kuala Lumpur ke Kuching, dia buat claim tentang bagasi dia tak terima bersama.

Aku Pun tanya kat dia kenapa? rupa -rupanya Flight dia pada jam 10.00 am or 9.45am tadi tetapi delay sehingga jam 10.30pm. Dia sampai di kuching pada jam 9.00pm, ini kerana ada dia on stand by list. dan akak tu kata memang Semua FLight Delay dari AirAsia. Akak tu berkata “nasib baik tak bawa anak kecil, jika tak kesian di buat nya” betul juga bayangkan Jika dari jam 8.00am dah ada di KLIA-LCCT lepas tu flight delay hingga jam 10.00pm ?

Dan satu lagi, Pihak Pertadbiran AirAsia, tak memaklumkan kepada Penumpang2, lepak kat Office ajer. Suck Betul, aku tanya “AirAsia ada beri minuman tak? ” akak tu jawap ” EMmm tak ada pun”

Kesian lihat air muka akak tu, kepenatan 1 hari duduk kat KLIA-LCCT.

Ps: KLIA-LCCT tak ubah macam Puduraya.

Leave a Reply

